تحصیل پزشکی در روسیه با مجموعه روس دانش

تحصیل پزشکی در روسیه با مجموعه روس دانش

کشور روسیه به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان بیش از 150 مرکز آموزش عالی و دانشگاه معتبر دارد که همه آن‌ها از لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی قرار گرفته‌اند. وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی روسیه را مورد تایید قرار داده است. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در روسیه به این کشور مهاجرت می‌کنند. البته علاوه بر جوانان ایرانی جوانان سایر کشورها نیز برای مهاجرت تحصیلی کشور روسیه را انتخاب می‌کنند. از بین تمام رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های روسیه رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بین متقاضیان ایرانی علاقه‌مند به تحصیل در روسیه طرفداران بیشتری دارند. بسیاری از ایرانیان برای دریافت راهنمایی‌های لازم درباره شرایط مهاجرت و تحصیل در کشور روسیه از کارشناسان باتجربه مجموعه معتبر روس دانش کمک می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم راجع به مزایای تحصیل پزشکی در کشور روسیه، دانشگاه های مورد تایید ایران در روسیه توضیح دهیم.

تحصیل پزشکی در روسیه با مجموعه روس دانش

چرا پزشکی روسیه در بین متقاضیان ایرانی تحصیل در روسیه طرفداران بیشتری دارد؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی تحصیل در روسیه را به تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی ترجیح می‌دهند. درصد زیادی از آن‌ها از بین رشته‌های مختلف رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. اما به نظر شما چرا رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی روسیه علاقه‌مندان بیشتری دارد؟ چرا دانشجویان ایرانی از بین این همه کشور دانشگاه‌های کشور روسیه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند؟ پزشکی روسیه شش الی هفت سال، دندانپزشکی روسیه پنج سال و داروسازی روسیه پنج الی شش سال به طول می‌انجامد.

با توجه به طولانی بودن مدت زمان تحصیل در این رشته‌ها مسائلی مانند هزینه‌های محل سکونت، هزینه‌های مورد نیاز زندگی، شهریه دانشگاه و …. برای دانشجویان اهمیت زیادی پیدا می‌کند. راحت بودن مراحل پذیرش در دانشگاه‌های روسیه، امکان تحصیل رایگان با دریافت بورسیه در اکثر رشته‌ها از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، معتبر بودن مدارک تحصیلی دانشگاه‌های روسیه، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور پیشرفته، بالا بودن امنیت اتباع خارجی در این کشور، خوب بودن روابط سیاسی ایران و روسیه، مهمان‌نواز بودن مردم روسیه، شباهت فرهنگی و تغذیه‌ای ایران و روسیه‌، ارائه امکانات رفاهی به دانشجویان با کمترین هزینه عواملی هستند که در پرطرفدار بودن تحصیل در روسیه در بین دانشجویان ایرانی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تحصیل پزشکی در روسیه با مجموعه روس دانش

آشنایی با شرایط تحصیل پزشکی روسیه

افرادی که قصد تحصیل در روسیه را دارند و رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اند، ابتدا باید دوره پادفک زبان روسی را بگذرانند و سپس در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنند. سوالات موجود در این آزمون شامل سوالات درس‌های زیست شناسی، زبان روسی و شیمی است. با کسب 50 درصد از نمره کل آزمون می‌توان در دانشگاه‌های روسیه ثبت‌نام کرد. البته برگزاری آزمون در برخی از دانشگاه‌های روسیه تشریفاتی است و همه شرکت‌کنندگان پذیرفته می‌شوند. اما وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران همه این دانشگاه‌ها را تایید نمی‌کند. دو نمونه از دانشگاه های مورد تایید ایران در روسیه که برای ورود به آن‌ها نیازی به آزمون ورودی نیست، عبارت‌اند از: دانشگاه ملی سن پترزبورگ و دانشگاه رودن مسکو.

برای تحصیل در دانشگاه ملی سن‌ پترزبورگ معدل دانشجو باید بالای 19 باشد. البته دانشگاه‌های لومونسف، سماشکو، نووسیبیرسک، پاولوف، پیراگوف و فدرال کازان نیز جزو دانشگاه های مورد تایید ایران در روسیه هستند. معدل مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه رودن مسکو نیز بالای 16 است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در روسیه به عوامل مختلفی مانند شهر و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه رودن مسکو به پنج الی نه هزار دلار، برای تحصیل در دانشگاه ملی سن پترزبورگ به چهار الی پنج هزار دلار و برای تحصیل در سایر شهرهای روسیه به چهار الی هفت هزار دلار هزینه نیاز دارند. دانشگاه‌های کشور روسیه هزینه‌های تحصیل در این کشور را با واحد پول روبل دریافت می‌کنند. نوسانات قیمت روبل به دلیل تغییر قیمت دلار در بازارهای جهانی هزینه‌های تحصیل در روسیه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

آشنایی با شرایط تحصیل دندانپزشکی روسیه

بعد از رشته پزشکی تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه در بین دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در روسیه بیشترین طرفدار را دارد. دانشگاه‌ ملی سن پترزبورگ، دانشگاه سماشکو، دانشگاه پاولوف، دانشگاه پیراگوف و دانشگاه فدرال کازان برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران تایید شده‌اند. در دانشگاه‌های فدرال کازان، رودن و پیراگوف، دانشجویان می‌توانند رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی تحصیل کنند. ‌دانشجویان با داشتن مدرک پادفک، مدرک زبان روسی و معدل بالا برای تحصیل در دانشگاه ملی سن‌پترزبورگ و دانشگاه رودن مسکو نیازی به آزمون وروی ندارند. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های شهر مسکو سی درصد نسبت به دانشگاه‌های شهرهای سن پترزبورگ و نووسیبیرسک گران‌تر است. بیشتر دانشگاه‌های روسیه برای افزایش رفاه دانشجویان شرایط پرداخت اقساطی شهریه در دو قسط را فراهم کرده‌اند.

آشنایی با شرایط تحصیل داروسازی روسیه

رشته داروسازی نیز همانند رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در بین دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در روسیه، محبوبیت بالایی دارد و وزارت بهداشت ایران این رشته تحصیلی را تایید کرده است. در هیچ یک از دانشگاه‌های روسیه رشته داروسازی با زبان انگلیسی تدریس نمی‌شود و همه دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران این رشته را به زبان روسی آموزش می‌دهند. بهترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته داروسازی در روسیه عبارت‌اند از: دانشگاه فدرال کازان، دانشگاه پیراگوف، دانشگاه لومونسف و دانشگاه رودن. آزمون ورودی به رشته داروسازی دقیقا با آزمون ورودی به رشته پزشکی یکسان است. هزینه سالیانه تحصیل داروسازی در دانشگاه فدرال کازان 233 هزار روبل، در دانشگاه پیراگوا 350 هزار روبل، در دانشگاه لومونسف 454 هزار روبل، در دانشگاه رودن 4600 یورو است. مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در تمام دانشگاه‌های روسیه پنج سال است. تنها دانشگاهی که طول دوره داروسازی در آن شش سال به طول می‌انجامد، دانشگاه لومونسف است.

 

دانشجویان ایرانی با تحصیل در روسیه از چه مزایایی برخوردار می‌شوند؟

  • برخورداری دانشگاه‌های روسیه از سیستم آموزشی همه جانبه
  • وجود طیف وسیعی از موسسات آموزش عالی، رشته‌های تخصصی و برنامه‌های مطالعاتی در روسیه
  • بالا بودن سطح کیفیت آموزش در دانشگاه‌های روسیه نسبت به سایر کشورها
  • مناسب بودن هزینه‌های تحصیل در روسیه
  • امکان اخذ فاند و بورسیه تحصیلی
  • فرصت یادگیری زبان روسی با شرکت در دوره‌های آموزشی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه‌های روسیه
  • برخورداری از دانشگاه‌های مجهز و خوابگاه‌های دانشجویی با امکانات رفاهی کامل
  • سازگار شدن راحت دانشجویان بین‌المللی با شرایط تحصیل در روسیه
  • امکان تحصیل در شرایط آب و هوایی متفاوت و منحصربه‌فرد
  • بهره‌مندی از تمدن و فرهنگ بسیار عالی و جذاب روسیه

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به تحصیل در روسیه و شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی‌، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه و مزایای تحصیل در روسیه صحبت کردیم. در سال‌های اخیر روزبه‌روز تعداد دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به روسیه مهاجرت می‌کنند، در حال افزایش است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارند، به سایت مجموعه روس دانش مراجعه کنید. این مجموعه با تعدادی از مراکز و موسسات علمی معتبر روسیه مانند دانشگاه ریاست جمهوری و دانشگاه فدرال کازان قرارداد همکاری بسته است. این مجموعه در شهر‌های گرگان، تهران و سن‌ پترزبورگ دفتر دارد و کارشناسان مجرب آن همواره آماده‌ خدمت رسانی به متقاضیان هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا مراحل ثبت‌نام در دانشگاه‌های ترکیه را با سرعت بیشتری انجام دهند. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید.

 

 

 

4 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در روسیه با مجموعه روس دانش

    • حامد گفته:

      دانشگاه های مورد تایید ایران در روسیه در سال 1403 شامل
      دانشگاه لومونوسوف مسکو
      دانشگاه سماشکو مسکو
      دانشگاه پیراگوا مسکو
      دانشگاه ملی سن پترزبورگ
      دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ
      دانشگاه فدرال کازان
      دانشگاه دولتی نووسیبیرک
      اطلاعات دقیقر و میتونید در وبسایت روس دانش مشاهده کنید

  1. حامد گفته:

    در پاسخ علی
    لیست دانشگاه های مورد تایید ایران در روسیه تغییری نسبت به گذشته نداشته است. در سال 2023 لیست اعلام شد و این لیست تا سه سال معتبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *