رپورتاژ اگهی

مزایای کتاب‌های دیجیتال را بیشتر بدانید

یکی از جذابیت‌های شگفت‌انگیزی که فناوری دیجیتال در اختیار ما قرار داده است، دسترسی مطلوب به انواع فایل‌های نوشتاری، کتاب‌های صوتی و یا کتاب‌های الکترونیکی است. اگرچه کتاب خواند به روش سنتی نیز مزایای مختلفی دارد؛ اما درعین‌حال استفاده از کتاب‌های دیجیتال و همراه شدن با فناوری دیجیتال به ما این امکان را می‌دهد که با تکنولوژی روز حرکت کنیم و از اتفاقات متخلف آن عقب نمانیم. در این میان، برتری‌هایی در کتاب خواندن به روش دیجیتال و کتاب‌های الکترونیکی وجود دارد که آن را منحصربه‌فرد می‌کند. به همین دلیل در این صفحه قصد داریم مزایای مختلف کتاب‌های الکترونیکی را بررسی نماییم.

سهولت حمل‌ونقل کتاب‌های دیجیتال

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که کتاب‌خوانی به روش سنتی و کاغذی را بیشتر دوست دارید؛ اما بهتر است بدانید که کتاب‌های کاغذی دشواری‌های بیشتری در حمل‌ونقل دارند. این در حالی است که کتاب دیجیتال و الکترونیکی، به‌راحتی در گوشی هوشمند شما، لپ‌تاپ و یا کامپیوتر قابل ذخیره‌سازی است. همچنین فقط با داشتن یک گوشی هوشمند و خرید بسته اینترنت، می‌توانید انواع کتاب‌های دیجیتال را بدون هیچ‌گونه سنگینی و سختی در حمل‌ونقل، دریافت کنید و در هر مکانی، مطالعه کنید.

کتاب دیجیتال، ارزان و مقرون‌به‌صرفه

یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر کتاب‌های الکترونیکی این است که هزینه خرید آن‌ها بسیار ناچیز است. زمانی که می‌خواهید کتاب کاغذی بخرید، باید هزینه‌های زیادی بابت کاغذ، چاپ و انتشارات آن پرداخت کنید. به همین دلیل خرید کتاب‌های زیاد، تقریبا مقرون‌به‌صرفه نیست و در طول زمان، هزینه‌های زیادی روی دست شما می‌گذارد.

اما برای خرید کتاب دیجیتال هزینه‌های بسیار ناچیزی پرداخت می‌کنید و نسبت به هزینه کتاب کاغذی قابل‌مقایسه نیست. درعین‌حال برخی از کتاب‌های الکترونیکی به‌صورت رایگان در سایت‌های مختلف در دسترس شما قرار می‌گیرند و عملا هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. در این صورت تنها چیزی که به آن احتیاج دارید، خرید بسته اینترنت مناسب است تا بتوانید تعداد زیادی از کتاب‌های الکترونیکی را دانلود و ذخیره کنید.

فونت نوشتاری کتاب را تغییر دهید.

یکی از نکات مهم برای لذت بردن بیشتر از خواند کتاب‌های دیجیتال و الکترونیکی این است که می‌توانید فونت آن را به مورد دلخواه خود تغییر دهید. به‌طور مثال اگر چشمان ضعیفی دارید، کافی است سایز نوشتار کتاب را بزرگ‌تر کنید. همچنین فونت آن را به سلیقه خود تغییر دهید. این در حالی است که در کتاب‌های کاغذی و فیزیکی، به هیچ شکل امکان تغییر در فونت وجود ندارد. همچنین اگر چشمان ضعیفی دارید، باید به یک چشم‌پزشک مراجعه کنید!

در هر مکانی کتاب بخوانید!

کتاب‌های الکترونیکی همیشه در دستان شما هستند و فقط کافی است که گوشی هوشمند خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید به گنجینه عظیمی از انواع کتاب‌های علمی، مذهبی، تاریخی و… دست پیدا کنید.  همچنین نیازی به حمل کتاب‌های کاغذی ندارید و در هر شرایطی امکان فرصت مطالعاتی برای شما فراهم می‌شود. فقط کافی است که با خرید بسته اینترنت همراه اول و یا ایرانسل، کتاب‌های موردعلاقه خودتان را دانلود و در گوشی ذخیره کنید. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که در خانه هستید و یا در مترو در حرکت هستید؛ به‌هرحال فرصت مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

ابزارهای مطالعاتی مختلف در اختیار شماست.

زمانی که از کتاب‌های دیجیتال استفاده می‌کنید، به‌راحتی و با یک کلیک می‌توانید، منابع مطالعاتی کتاب را پیدا کنید. همچنین امکان ترجمه واژه‌های مختلف با دانلود یک دیکشنری آنلاین امکان‌پذیر است. این در حالی است که در هنگام مطالعه کتاب‌های فیزیکی و کاغذی باید یک کتاب دیکشنری نیز در کنار خود داشته باشید. همچنین برای دریافت منابع کتاب، باید به‌طور مداوم به آخر کتاب و جستجو در منابع مراجعه کنید.

علاوه بر آن، امکان جستجوی معنای واژگان ناآشنا وجود دارد. برای این کار کافی است به‌صورت آنلاین، کلمه موردنظر را جستجو کنید. همچنین ابزار این جستجو نیز فقط همراه داشتن یک بسته اینترنت مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

از کتاب دیجیتال یادداشت‌برداری کنید.

با داشتن کتاب‌های دیجیتال می‌توانید بخش‌های موردنظر خودتان را ذخیره کنید تا در فرصت مناسب به آن دسترسی داشته باشید. شاید دوست داشته باشید قسمتی از کتاب را یادداشت‌برداری کنید؛ به‌هرحال کتاب‌های دیجیتال و الکترونیکی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به کتابخانه‌های دیجیتال بروید.

رشد فناوری گوشی‌های هوشمند و دیجیتال موجب شده است که تحولی تازه در کتاب خواندن ایجاد شود. در گذشته برای مطالعه کتاب در کتابخانه، نیاز به حضور در این اماکن داشتید. همچنین باید در موعد مشخص کتاب را به کتابخانه بازمی‌گرداندید؛ در غیر این صورت جریمه نقدی به شما تعلق می‌گرفت. اما باوجود بسته اینترنت mtn و سایر موارد، می‌توانید به‌تمامی کتابخانه‌های دیجیتال سر بزنید، کتاب مطالعه کنید و نگران جریمه تاخیر نباشید.

کتاب دیجیتال، دوستی با محیط‌زیست

اگرچه هنوز هم خواندن کتاب‌های کاغذی خوشایند است؛ اما مزیت کتاب‌های دیجیتال این است که برای چاپ کتاب، کاغذی صرف نمی‌شود و به‌طور غیرمستقیم به حفظ چرخه محیط‌زیست و پایداری آن کمک می‌کنید. به همین دلیل اگر شما هم مشتاق محافظت از اکوسیستم طبیعی هستید، می‌توانید بدون هیچ زحمتی و فقط با خرید کتاب‌های الکترونیکی، به این چرخه کمک کنید.

به نسخه‌های جدید دسترسی پیدا کنید.

زمانی که یک کتاب فیزیکی را مطالعه می‌کنید، فقط همان کتاب و نوشتار را در اختیار دارید. به همین دلیل به‌روزرسانی کتاب از چشم شما مخفی می‌ماند و برای به دست آوردن نسخه‌های جدید باید دوباره هزینه پرداخت کنید.

اما کتاب‌های دیجیتال نسخه‌های به‌روز شده خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و هزینه بسیار ناچیزی از آن‌ها دریافت می‌کنند. البته برخی از این کتاب‌ها نیز به‌صورت رایگان آپدیت می‌شوند و هزینه‌ای برای کاربران ایجاد نمی‌کند. در این شرایط تنها ابزاری که برای دریافت نسخه‌های به‌روز شده کتاب به آن نیاز دارید، خرید بسته اینترنت است تا نسخه‌های جدید را باکیفیت دانلود کنید.

تمامی موارد ذکر شده مزایای متعددی هستند که با دریافت کتاب‌های الکترونیکی و دیجیتال می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید. همچنین می‌توانید به مجموعه عظیمی از کتاب‌های دیجیتال صوتی نیز دسترسی داشته باشید و بدون اینکه نیاز به دقت دیداری و بصری داشته باشید، کتاب موردعلاقه خودتان را گوش کنید.

برای دریافت انواع کتاب دیجیتال نوشتاری و صوتی، تنها به دو ابزار نیاز دارید. همراه داشتن یک گوشی هوشمند و خرید بسته اینترنت برای سیم کارت دائمی یا اعتباری خود که با کمک آن‌ها، به‌صورت آنلاین به دنیای کتاب‌های دیجیتال وارد شوید و کتاب موردعلاقه را دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *