مزایای چاپ کارت ویزیت برای کسب و کار شما

کسب و کار خود را از چه طریقی به دیگران معرفی می‌کنید؟ شاید روش‌های آنلاین و دیجیتال در حال حاضر روش‌های خیلی خوب و جدیدی برای توسعه و معرفی انواع کسب و کارها به شمار آیند اما چاپ کارت ویزیت نیز هنوز ارزش و جایگاه خود را دارد. شاید برایتان سوال شود که مزیت کارت ویزیت چیست و چرا هنوز با وجود انواع روش‌های آنلاین کارشناسان و بازاریابان حرفه‌ای استفاده از این روش را به شما پیشنهاد می‌کنند. به نظر شما اهمیت کارت ویزیت در هر کسب و کار چیست؟

8 مزیت چاپ کارت ویزیت برای انواع کسب و کارها

به گفته برخی از کارشناسان حاضر در صنعت بازاریابی، شرکتی با بهره‌وری شخصی و راه‌حل‌های تجاری در قرن هفدهم و در انگلستان به منظور تبلیغ حرفه خود، جذب افراد و ارائه نقشه یا موقعیت مکانی خود برخی از اشکال اولیه کارت‌های ویزیت را تعبیه و طراحی کرد.

با گذر زمان این کارت‌ها به ابزار تبلیغاتی مهم تبدیل شدند. امروزه کارت ویزیت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی هنوز یک روش سرمایه‌گذاری هوشمند محسوب می‌شود. طبق برخی از گزارشات و آمار به دست آمده کارت‌های ویزیت حتی از قرن پانزدهم نیز به عنوان یک ابزار تجاری ضروری کاربرد داشتند.

صدها سال پیش چینی‌ها از کارت‌های فراخوان برای اطلاع دادن روز بازدید خود به مردم استفاده می‌کردند. در ادامه تجار اروپایی نیز از کارت‌های تجاری مینیاتوری برای اهداف تبلیغاتی خود بهره‌مند بودند. امروزه نیز کارت‌های ویزیت هنوز در انتقال اطلاعات حرفه‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار نقشی حیاتی دارند.

حتی با دیجیتالی شدن سایر حوزه‌های کسب و کار، کارت ویزیت یک ستون اصلی جهانی در سراسر دنیا  است. اما مزیت‌های این نوع کارت در چیست؟

روشی مقرون به صرفه برای تبلیغ کسب و کار شما

کارت ویزیت ارزان را می‌توان با هزینه کم به صورت عمده سفارش داد. تعداد کارت ویزیتی که چاپ می‌کند، منعطف است و با توجه به مورد استفاده روزانه، تعداد مشتریان و البته بودجه خود می‌توانید تعداد آنها را تغییر دهید.

تصور کنید این ماه به یک نمایشگاه تجاری می‌روید، بنابراین باید سفارش چاپ کارت ویزیت خود را برای مدتی کوتاه افزایش دهید. همچنین بهتر است کارت‌های ویزیت را برای چندین نفر با اسامی مختلف چاپ کنید. برای مثال تیم فروش شما باید کارت ویزیت متفاوت از تیم بازاریابی داشته باشد.

نگران نباشید این روش نیز برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. تعدادی کارت ویزیت به نام‌های مختلف چاپ کنید تا مطمئن شوید که کارکنان برای رویدادهای پیش رو تحت پوشش هستند.

بهترین معرف شما در رویدادها و نمایشگاه‌ها

نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری فرصت مناسبی را برای تبلیغ کسب و کار شما و ایجاد یک پایگاه تماس مستقیم با شما فراهم می‌کنند. چنین رویدادهایی برای ملاقات با مخاطبین جدید و فروش محصولات یا ارائه خدمات شما عالی هستند.

اما اغلب سرنخ‌های احتمالی برای فکر کردن به خرید یا ادامه همکاری با انواع کسب و کارها از بین می‌رود. در این زمان است که چاپ و ارائه کارت ویزیت بسیار ارزشمند خواهد بود. با این روش می‌توانید مطمئن شوید که اگر مشتریان در صورت نیاز به برقراری ارتباط با شما اطلاعات تماستان را در دست دارند.

به علاوه اگر در یک نمایشگاه غرفه دارید، کارت‌های ویزیت فضایی از غرفه شما را اشغال نمی‌کنند و به بازدیدکنندگان یادآوری خواهند کرد که می‌توانند حرفه و کسب و کار شما را با خود همراه داشته باشند.

روشی ملموس برای توسعه تجارت شما

مردم در بیشتر موارد به کارت‌هایی علاقه‌مند هستند که ملموس یا سخت باشند. چیزی که بتوانند در دستان خود نگه‌دارند و آن را احساس کنند. به صنعت چاپ کتاب نگاه کنید. با وجود توسعه انواع نسخه‌های الکترونیکی هنوز هم افراد به مطالعه کتاب و لمس آن علاقه دارند.

کارت ویزیت نیز بخشی از همین صنعت را در بردارد. آنها بخش کوچکی از کسب و کار شما هستند که افراد می‌توانند آن را با خود به خانه ببرند، به در یخچال سنجاق کنند یا در قفسه کتاب‌های خود آن را نگه دارند.

طرح قوی و محتوای خوبی کارت شما نشان می‌دهد که خدمات شما چگونه می‌توانند مشکلات را حل کنند. در صورتی که کارت شما ظاهر خوبی داشته باشد، دور انداختن آنها برای افراد سخت خواهد بود.

روشی ساده و آسان برای توسعه کسب و کار شما

کارت‌های ویزیت چاپ شده می‌توانند به عنوان یک نمایشگر ثابت عمل کنند. برای این کار کافی است کارت‌های ویزیت خود را در محلی قرار دهید که افراد بتوانند به هنگام عبور کردن آنها را بردارند. بهترین مکان برای نمایش کارت‌های ویزیت عبارت هستند از:

  • پیشخوان فروشگاه‌ها
  • روی تابلو اعلانات
  • بر روی پایه نمایشگرها

مطمئن شوید که نام شما یا شرکتتان به هنگام نمایش قابل مشاهده است. مطمئن شوید که آیا اطلاعات را به درست‌ترین شکل ممکن در بالای صفحه وارد کرده‌اید؟ قبل از درج اطلاعات بر روی کارت ویزیت باید دقت زیادی به خرج دهید و زمانی را برای این کار صرف کنید.

مناسب برای انواع صنایع و مشاغل خاص

در حال حاضر بیشتر افراد جامعه زندگی خود را با لپ تاپ و تلفن‌های هوشمند خود سپری می‌کنند. اما اغلب یک کارت ویزیت ملموس نیز می‌تواند روشی خوب به شمار آید. به عنوان مثال اگر در مرکز نمایشگاهی حضور دارید که وای فای آن ضعیف است، بهترین راه برای معرفی کسب و کار شما، ارائه کارت ویزیت است.

فرقی ندارد در کدام یک از حوزه‌های شغلی و صنایع مشغول هستید. تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک به چاپ کارت ویزیت نیاز دارند. سازندگان و طراحان از کارت ویزیت برای انتقال دادن جزئیات حرفه خود استفاده می‌کنند. البته این روشی زمانی کاربرد بیشتری دارد که تلفن همراه سیگنال اینترنتی خوبی نداشته باشد.

یادآوری کننده آدرس ایمیل شما

متاسفانه شماره‌های تلفن، آدرس‌های ایمیل و حتی اسامی افراد به راحتی فراموش می‌شوند. کارت‌های ویزیت این اطلاعات را در یک مکان جمع‌آوری می‌کنند تا مشتری شما بتواند مدت‌ها پس از ملاقات با شما، باز هم اطلاعات مهم و کاربردی شما را به یاد آورد. در این صورت می‌توان گفت کارت ویزیت یک روش عالی برای جایگزینی بازاریابی دیجیتال است.

بهتر از ایمیل

زمانی که شما ایمیلی در مورد کسب و کار خود به سایرین ارسال می‌کنید، این روش عالی به نظر می‌رسد و اطلاعات کلیدی را به تفصیل شرح می‌دهد. اما این ایمیل‌ها تنها در صورتی موفق خواهند بود که افراد آنها را باز کنند. این در صورتی است که کارت ویزیت یادآور ثابت و فیزیکی کسب و کار شما خواهد بود.

شاید افراد همیشه به آنها نگاه نکنند اما اگر آنها را روی تابلو اعلانات، میز یا یخچال خانه‌شان داشته باشند، بیشتر از یک ایمیل به چشم آنها می‌آید و کاربرد بیشتری خواهد داشت.

اثر حرفه‌ای و ماندگار از کسب و کار شما

هیچ چیز مانند کارت ویزیت به همراه دست دادن پس از جلسه با مشتری، رویداد کاری یا نمایشگاه حرفه‌ای نخواهد بود. داشتن کارت ویزیت چیزهای زیادی در مورد کسب و کار شما می‌گوید، همچنین مشتریان می‌توانند با شما تماس شخصی برقرار کنند.

زمانی که شما کارت ویزیت خود را به یکی از افراد تحویل می‌دهید، او مطمئن می‌شود که شما نماینده قابل اعتماد شرکت خود هستید. به همین دلیل تاثیر کار ویزیت بسیار ماندگار خواهد بود.

برای کسب و کار خود یک کارت ویزیت چاپ کنید

اگر به دنبال روشی هستید تا حرفه و کسب  و کار خود را به دیگران معرفی کنید و بتوانید تاثیری ماندگار در ذهن مخاطبان به وجود آورید، بهتر است همین حالا کارت ویزیتی را متناسب با نیاز و بودجه خود طراحی و چاپ کنید. در ضمن مزایای کارت ویزیت را هرگز نادیده نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *