رپورتاژ اگهی

راهنمای خرید ارز دیجیتال و معرفی انواع ارز دیجیتال و معاملات صرافی آنلاین

ارز دیجیتال ارزی هست که مبنای آن‌ها صفر و یک می‌باشد، و برپایه رمزنگاری ایجاد شده است. هر ارز، پولی است که در سیستم کامپیوتری دیجیتال، به‌ویژه از طریق اینترنت، ذخیره یا مبادله می‌شود. در واقع پول دیجیتال یا ارز دیجیتال به هر وسیله پرداختی گفته می‌شود که به صورت الکترونیکی انجام‌ می‌شود و مانند سکه و پول قابل لمس نیست، با استفاده از رایانه حساب شده و منتقل می‌شود.

انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال شامل: ارز رمزپایه، ارز مجازی، ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌باشد، ارز دیجیتالی که در اینترنت توزیع می‌شود ممکن است متعلق به یک بانک اطلاعاتی الکترونیکی متمرکز یا یک شرکت یا بانک، به‌صورت ذخیره شده در پرونده‌های دیجیتالی یا حتی روی کارت ثبت شوند. ارزهای مجازی و رمزارزها نمونه‌هایی از ارز دیجیتال می‌باشند، اما هر ارز دیجیتالی، ارزمجازی یا رمز ارز نیست.

  • آلت کوین (Altcoin)
  • توکن  ( dApps)

خرید ارز دیجیتال

ارز دیجیتال آلت کوین چیست

ارز دیجیتال آلت کوین، همه ارزهای دیجیتال موجود در بازار را شامل می‌شود، به‌جز بیت کوین. که این اسم گذاری برای دسته‌بندی ارزهای دیجیتال جدید و نوین کاربرد دارد.

آلت کوین وارد بازار شده است تا جایگزین بیت کوین شوند، برخی سودآوری آلت کوین را بهتر از بیت کوین می‌دانند. سیستم آلت کوین فقط به سیستم پولی ختم نمی‌شود، و کاربردهای ورای انتقال پول دارد، مثلاً برای ساخت و اجرای اپلیکیشن غیرمتمایز و قراردادهای هوشمند کاربرد دارد.

بهترین و محبوب‌ترین آلت کوین موجود در بازار کدام است

آلت کوین علاوه بر داشتن سیستم بزرگ و پرکاربرد، از سرعت پردازش بالایی نیز برخوردار است، و همین‌طور کارمزد پایینی نیز دریافت می‌کند و به همین دلیل نسبت به بیت کوین محبوبیت بیشتری دارد. آلت کوین‌هایی نظیر اتریوم، ریپل، پولکادات و ترون از جمله آلت کوین‌های محبوب می‌باشند.

ارز دیجیتال توکن چیست

ارز دیجیتال توکن  (Token)، جز آن دسته از رمز ارز‌هایی است که روی شبکه اتریوم جابجا می‌شود و بلاک‌چین مستقل ندارد، از بزرگ‌ترین توکن‌هایی که در بازار موجود می‌باشند می‌توان به تتر، چین لینک، دای، آوی، یرن فایننس و بت نام برد.

صرافی خرید ارز دیجیتال چیست

صرافی مکانی است که اشخاص می‌توانند با ثبت‌نام در آن بستری برای معامله و تبدیل ارز به ارزهای دیگر، همچنین تبدیل ارز دیجیتال به پول ملی استفاده کنند. در واقع با ثبت‌نام در صرافی می‌توانید به خرید ارز دیجیتال در قبال پول ملی بپردازید و یا ارز دیجیتال را بفروش رسانید.

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند

نحوه عملکرد ارز دیجیتال، بستگی به صرافی مورد نظر دارد، در ادامه به چگونگی خرید ارز دیجیتال یا فروش آن توسط صرافی می‌پردازیم.

روش اول: می‌توانید با خود صرافی معامله کنید، یعنی از خود صرافی می‌خرید یا به خود صرافی می‌فروشید.

روش دوم: صرافی در خرید و فروش به‌عنوان واسط قرار می‌گیرد و از هر معامله پورسانتی دریافت می‌کند.

لازم به ذکر است که تعداد کمی از صرافی‌ها خودشان به خرید ارز دیجیتال یا فروش آن می‌پردازند، البته تعداد زیادی از صرافی‌ها در ایران طرف معامله خود صرافی می‌باشد؛ در این صورت قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی بیشتر از نسبت فروش آن به صرافی می‌باشد.

عکس تریدر

جفت ارز چیست

برای تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر در صرافی اصطلاحاً جفت ارز می‌گویند.

جفت ارز در صرافی به صورت نماد ارز دیجیتال اول / نماد ارز دیجیتال دوم می‌باشد؛ کاربرد دیگر جفت ارز در تحلیل تکنیکال بازار می‌باشد، مثلاً اگر بخواهید تغیر قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین را ملاحظه کنید باید از نمودار جفت ارز استفاده نمایید.

 

انواع صرافی ارز دیجیتال

باتوجه به نوع ویژگی و کاربرد صرافی‌ها، آن‌ها را به چند دسته می‌توان تقسیم کرد:

  • صرافی متمرکز
  • صرافی غیرمتمرکز

صرافی متمرکز: صرافی‌ای که توسط یک نهاد یا یک شخص اداره می‌شود، و تمام دارایی‌های صرافی در دست آن شخص یا نهاد قرار می‌گیرد. در واقع دارایی‌ها در کیف پول صرافی نگهداری و موجودی در حساب کاربران لحاظ می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز: برخلاف صرافی متمرکز، اداره کننده دارایی‌ها، هیچ کنترلی بر دارایی افراد ندارند. در واقع در صرافی غیر متمرکز خرید ارزدیجیتال یا فروش آن، از طریق کیف پول شخصی هرفرد انجام می‌شود. یعنی فرد وارد سایت صرافی شده و بعد از متصل کردن کیف پول خود به صرافی، مستقیم از داخل کیف پول، ارز را به قرارداد هوشمند ارسال می‌کند و وقتی معامله تمام شد، از همان قرارداد هوشمند ارز جدید خود را دریافت می‌کند.

یک صرافی دیگر به نام صرافی همتا به همتا یا P2P وجود دارد که بین دو شخص انجام می‌شود، درست مانند سایت دیوار، از مزیت‌های این صرافی امکان پرداخت‌های متنوع و معامله بین کشورهای مختلف می‌باشد.

نکات مهمی که باید در خرید ارز دیجیتال به آن‌ها توجه کنید

  1. بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال
  2. ارزش بازار ارز دیجیتال
  3. حجم در گردش ارز دیجیتال
  4. حداکپر عرضه یا تعداد کل ارز دیجیتال
  5. باید ریسک‌پذیر باشید
  6. بدانید که هیچ‌کس قادر به پیش‌بینی نیست.
  7. امنیت حساب و کیف پول خود را بالا ببرید
  8. حتما قبل از ورود به این بازار، درباره ارز مورد نظر تحقیق کنید
  9. به میزان کاربردی بودن ارز دیجیتال توجه داشته باشید
  10. ثبت‌نام در صرافی معتبر
  11. ورود در زمان مناسب به بازار و خروج به موقع از آن
  12. داشتن سبد سرمایه‌گذاری متنوع و مدیریت آن‌ها

 

شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال به سایت و صرافی آنلاین نیل که یکی از امن‌ترین صرافی‌های ایرانی است، مراجعه کنید؛ این صرافی با فضای امنی که به وجود آورده، به گزینه اصلی برای انجام معاملات در بین کاربران تبدیل شده است.

نکته پایانی

جهت انتخاب بهترین ارز دیجیتال ضمن توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، بهتر است فراموش نکنید که، سرمایه‌گذاری در بازار بورس و ارز دیجیتال، همانند هر بازار دیگری، نیازمند دانش و علم مربوط به خود می‌باشد؛ همچنین باید بدانید که سرمایه‌گذاری در این نوع بازارها نیاز به ریسک ‌پذیری بالایی دارد؛ پس باید صبر و تحمل خود را بالا ببرید و به این نکته توجه داشته باشید که هیچ شخصی به طور قطعی نمی‌تواند سیگنالی عالی به شما پیشنهاد دهد و در حال حاضر نمی‌توانید انتظار پایداری و ثبات در قیمت داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن